Pihak usahawantani.com mempelawa semua petani penternak , nelayan dan peniaga berkaitan tani untuk menggunakan perkhidmatan blog usahawantani.com. Anda boleh mengiklan produk anda dilaman ini secara percuma . Marilah sama-sama kita memajukan industri asas tani ini . Hantarkan skrip atau banner iklan anda ke iklan@usahawantani.com Kami akan siarkan iklan anda di blog ini. Anda juga digalakkan untuk mendaftar sebagai pengguna laman usahawantani.com . Sebagai pengguna berdaftar anda akan sentiasa mendapat maklumat terkini dari kami . Sekian . Pentadbir @ Pulau Tawar Jerantut Pahang

14 December 2007

Batalkan jual tiket MAHA 2008

HASRAT Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani mahu mengenakan bayaran masuk kepada pengunjung Pameran Pertanian, Hortikultur dan Agro Pelancongan Malaysia 2008 (MAHA 2008) yang akan diadakan pada 11 hingga 20 Ogos tahun depan wajar dipertimbangkan semula.
Inilah satu-satunya pameran yang memberi peluang kepada penternak, petani, nelayan dan orang ramai mendapatkan maklumat pertanian.
Di samping itu, kerajaan mengadakan kempen besar-besaran untuk menarik orang ramai datang menghadiri pameran berkenaan. Bagaimanapun, agak pelik penganjur pameran hanya mahu 100,000 sahaja datang ke pameran tersebut.
Pada tahun lalu ketika MAHA 2007 diadakan, ada orang yang tidak berpeluang menghadiri pameran tersebut kerana jumlah pengunjung terlalu ramai. Jumlah menjadi sangat ramai kerana pameran itu berlangsung hanya beberapa hari sahaja.
Oleh itu, jumlah hari untuk MAHA 2008 wajar ditambah.
Ada orang yang mahu menghadiri pameran tersebut tetapi tidak sampai ke pusat pameran kerana tiada tempat meletak kereta, ada yang tersesat sehingga tidak sampai ke pusat pameran, ada yang gagal memasuki pusat pameran kerana orang terlalu ramai.
Bagaimana dengan orang yang datang dari jauh, tetapi tidak berjaya membeli tiket masuk ke pameran itu nanti? Sudah tentu mereka akan berasa hampa. Ada orang yang dua tiga kali menghadiri pameran itu kerana dalam satu hari tidak mungkin dapat dihabiskan kerana kawasan pameran yang sangat luas.
Kalau seseorang itu mahu menghadiri dua tiga kali pameran itu tentulah dia kena membeli beberapa kali tiket masuk.
Sekiranya bayaran masuk dikenakan sudah pasti akan berlaku masalah tiket black market, berebut-rebut membeli tiket, membuang masa menunggu untuk membeli tiket, tidak cukup tiket, tiket habis dan sebagainya.
Bayangkan ramai yang datang dari jauh dan gagal mendapat tiket terutama pelajar-pelajar kolej dari jauh seperti Perlis, Kedah dan sebagainya.
Apa yang terjadi sekiranya lebih daripada 100,000 orang datang untuk menyertai pameran itu tetapi tidak dapat masuk.
Bagi saya, batalkan hasrat mengenakan bayaran masuk.
Seperkara lagi, untuk menggalakkan orang ramai datang ke pameran tersebut pengangkutan awam mestilah diutamakan. Wujudkan satu jalan khas untuk bas atau jalan sehala dari Kuala Lumpur ke pusat pameran. Dengan cara ini bas tidak tersangkut-sangkut pergi dan balik dan semuanya berjalan dengan lancar. Kereta pula masuk dari arah Puchong.
– PETANI CANGGIH

usahawantani.com

Daftar Ahli Usahawantani

Followers

IKLAN 1

Ruang iklan untuk disewa

IKLAN 2

Ruang Iklan untuk disewa
PELUANG KERJASAMA

Pihak Portal Usahawantani.com dan Akademi Usahawantani sedang dalam proses menyemak dan menilai kembali kursus-kursus UsahawanTani yang dianjurkan oleh pihak kami . Kami menjemput semua pengusaha-pengusaha yang berpengalaman ATAU baru dalam mengendalikan kursus-kursus usahawantani untuk berkerjasama atau menjadi panel kami . Sila hantarkan proposal anda kepada Pengurus Akademi UsahawanTani di email akademi@usahawantani.com . Maklumat yang mesti ada dalam proposal anda ialah :
1. Nama Anda / Syarikat
2. Alamat
3. Bidang UsahaTani
4. Kandungan Kursus
5. Bilangan Hari
6. Kos Kursus
7. Lokasi Kursus
8. Pengalaman
9. Cadangan kaedah kerjasama (option)


Daftar Ahli Usahawantani

Borang Pendaftaran

Nama
Email
No Handphone (e.g 019-1234567)
Lokasi (e.g Bandar/Negeri)
Image Verification
captcha
Please enter the text from the image:
[ Refresh Image ]


Nota : Selepas menekan butang 'Daftar' sila lihat email anda untuk kepastian bahawa pendaftaran anda telah diterima oleh pihak kami.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP