Pihak usahawantani.com mempelawa semua petani penternak , nelayan dan peniaga berkaitan tani untuk menggunakan perkhidmatan blog usahawantani.com. Anda boleh mengiklan produk anda dilaman ini secara percuma . Marilah sama-sama kita memajukan industri asas tani ini . Hantarkan skrip atau banner iklan anda ke iklan@usahawantani.com Kami akan siarkan iklan anda di blog ini. Anda juga digalakkan untuk mendaftar sebagai pengguna laman usahawantani.com . Sebagai pengguna berdaftar anda akan sentiasa mendapat maklumat terkini dari kami . Sekian . Pentadbir @ Pulau Tawar Jerantut Pahang

11 November 2009

Right Bio mahu pasarkan produk ikan keli ke AS, Korea

KUALA LUMPUR 21 Sept. - The Rights Bio Keli Industries Bhd. (Right Bio) kini berusaha mengorak langkah untuk memasarkan produk berasaskan ikan keli ke Amerika Syarikat dan Korea.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Mohd Amri Salleh Hudin berkata, Right Bio masih dalam proses perbincangan dengan beberapa agen pemasaran di sini dalam membantu memasarkan produk tersebut di sana.

''Bagi pasaran didalam negara, kami telah mengenalpasti beberapa pihak sebagai pengedar produk kami di seluruh negara.

''Buat masa ini, kami bekerjasama dengan pihak Jusco dan Mydin dalam memasarkan produk-produk tersebut di pasar raya mereka,'' katanya ketika dihubungi oleh Utusan Malaysia di sini.

Beliau berkata, penghasilan keli dalam tin adalah hasil kerjasama dengan sebuah syarikat pengetinan yang merupakan anak syarikat kerajaan negeri Terengganu.

Setakat ini, Right Bio mempunyai tiga perasa berlainan bagi keli dalam tin atau sardin keli iaitu, perisa sos tomato, sos tomato pedas dan kari.

''Segala bahan mentah dihantar oleh syarikat dan merupakan produk ternakan syarikat yang terletak di Hulu Langat, Selangor,'' katanya.

Amri menjelaskan, syarikatnya merupakan penternak keli secara organik yang mementingkan kebersihan serta suci bagi menghasilkan keli yang bersih untuk di makan.

Menurutnya, syarikatnya membekalkan sebanyak dua tan ikan sebulan untuk Pasar raya Mydin bagi pasaran di pasar raya tersebut.

''Produk-produk berasaskan keli tersebut akan mula dipasarkan pada bulan Oktober tahun ini di seluruh negara,'' katanya.

Katanya, selain keli hidup, syarikat itu juga memperkenalkan produk makanan berasaskan ikan keli seperti keli dalam tin, serunding keli dan juga makanan sejuk beku.

Amri menjelaskan, serunding ikan keli mula diperkenalkan sejak tahun lalu semasa musim perayaan.

Katanya, pengenalan bagi produk sejuk beku pula merupakan kajian syarikat bagi mempelbagaikan hasil dan produk berasaskan keli.

''Melalui kajian tersebut kami telah dapat menghasilkan beberapa produk seperti bebola ikan, kek ikan dan 'nugget' ikan yang berasaskan ikan tersebut.

''Kepelbagaian produk keli dapat menampung permintaan ikan tersebut dalam pasaran di samping menampung lambakan ikan tersebut,'' tambah beliau

UTUSAN

usahawantani.com

10 comments:

Cara Mengobati Gabagen April 21, 2018 at 10:54 AM  


This article is interesting and useful. Thank you for sharing. And let me share an article about health that God willing will be very useful. Thank you :)

Cara Menghilangkan Bruntusan
Obat Penyakit Susah Kencing
Cara Mengobati Gondok Beracun
Cara Menghilangkan Varises
Obat Sakit perut melilit paling Ampuh
Cara Mudah Menghilangkan Keloid

Daftar Ahli Usahawantani

Followers

IKLAN 1

Ruang iklan untuk disewa

IKLAN 2

Ruang Iklan untuk disewa
PELUANG KERJASAMA

Pihak Portal Usahawantani.com dan Akademi Usahawantani sedang dalam proses menyemak dan menilai kembali kursus-kursus UsahawanTani yang dianjurkan oleh pihak kami . Kami menjemput semua pengusaha-pengusaha yang berpengalaman ATAU baru dalam mengendalikan kursus-kursus usahawantani untuk berkerjasama atau menjadi panel kami . Sila hantarkan proposal anda kepada Pengurus Akademi UsahawanTani di email akademi@usahawantani.com . Maklumat yang mesti ada dalam proposal anda ialah :
1. Nama Anda / Syarikat
2. Alamat
3. Bidang UsahaTani
4. Kandungan Kursus
5. Bilangan Hari
6. Kos Kursus
7. Lokasi Kursus
8. Pengalaman
9. Cadangan kaedah kerjasama (option)


Daftar Ahli Usahawantani

Borang Pendaftaran

Nama
Email
No Handphone (e.g 019-1234567)
Lokasi (e.g Bandar/Negeri)
Image Verification
captcha
Please enter the text from the image:
[ Refresh Image ]


Nota : Selepas menekan butang 'Daftar' sila lihat email anda untuk kepastian bahawa pendaftaran anda telah diterima oleh pihak kami.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP