Pihak usahawantani.com mempelawa semua petani penternak , nelayan dan peniaga berkaitan tani untuk menggunakan perkhidmatan blog usahawantani.com. Anda boleh mengiklan produk anda dilaman ini secara percuma . Marilah sama-sama kita memajukan industri asas tani ini . Hantarkan skrip atau banner iklan anda ke iklan@usahawantani.com Kami akan siarkan iklan anda di blog ini. Anda juga digalakkan untuk mendaftar sebagai pengguna laman usahawantani.com . Sebagai pengguna berdaftar anda akan sentiasa mendapat maklumat terkini dari kami . Sekian . Pentadbir @ Pulau Tawar Jerantut Pahang

08 January 2008

KURSUS SEHARI PROSES PEMAKANAN TERNAKAN

  • TARIKH : 29 JANUARI 2008
  • MASA : 8.30 PG – 5.00 PTG
  • TEMPAT : LADANG INFOTERNAK SG. SIPUT (U)
  • YURAN PENYERTAAN : RM 50.00
  • Untuk penyertaan sila hubungi Pn. Aina di talian 05-2555201 / 202

PENGENALAN
Usaha untuk membangun dan mengkomersialkan tanaman baru, makanan ternakan berasaskan biologi dan teknologi inovatif yang berkaitan dengan sesuatu tanaman adalah amat diperlukan.

Justeru itu, DPMM Negeri Perak dengan kerjasama Jabatan Perkhidmatan Haiwan Negeri Perak menganjurkan KURSUS SEHARI PROSES PEMAKANAN TERNAKAN. Kursus ini bertujuan untuk memberikan maklumat kepada peserta khususnya golongan penternak-penternak mempelajari teknologi terbaru dalam menghasilkan makanan ternakan.

Silaj adalah makanan ternakan ruminan yang terdiri daripada bahan rufaj yang berkelembapan tinggi di antara 35 % hingga 75 % kandungan air yang diperolehi melalui proses penapaian dan disimpan dalam keadaan kedap udara (anaerobic). Silaj sebagai salah satu sumber bekalan makanan ternakan berkualiti untuk ruminan mempunyai kelebihan berbanding dengan rumput segar dan hay kerana silaj dapat dikeluarkan sepanjang masa, proses pengeluarannya tidak bergantung kepada keadaan cuaca dan dapat dihasilkan daripada berbagai jenis bahan rufaj seperti rumput, batang jagung, pelepah kelapa sawit dan bahan-bahan lain. Silo (bekas simpanan silaj) terdiri daripada berbagai bentuk seperti bunker, stack, tower, tong plastik dan lain-lain. Faktor yang penting ialah bekas yang digunakan seharusnya praktikal dari segi pengendalian dan mesti dalam keadaan kedap udara.
usahawantani.com

3 comments:

Unknown January 25, 2018 at 11:14 PM  

Wow, Its really wonderful to read this article,you can dowmload here more and more
Window 10 pro product licence key
Window 10 pro product licence key operating system brings you the most innovative tools and security features that will not only make your device secure but also enables you to perform your daily task in most creative and productive way....


Wow, Its really wonderful to read this article,you can dowmload here more and more..........
ICare Data Recovery Pro 8 crack
ICare Data Recovery Pro 8 crack is the world’s most popular software which can recover all deleted files, documents, photos, mp3 and zip files and damaged disks. Besides this, it can restore data after formatting hard disk drive, external hard drive, memory card and USB flash etc.
http://productkeypro.com/icare-data-recovery-pro-8-crack/

Unknown January 25, 2018 at 11:15 PM  

Wow, Its really wonderful to read this article,you can dowmload here more and more
Auslogics boostspeed key
Auslogics boostspeed key is another great program for optimizing your computer. Naturally, you can remove garbage from hard disks and the system registry, optimize installed applications on your computer, work with hidden Windows settings and so on.

Wow, Its really wonderful to read this article,you can dowmload here more and more
Microsoft office 365 product key
Microsoft Office 365 is a complete set of tools and softwares present in an Office setup file. This is just the combined version of some online as well as offline office tools by Microsoft. Just in case of this archive, It is combined Microsoft office 2013 and everything in it, plus some online libraries and synchronization features added into one bundle.

Daftar Ahli Usahawantani

Followers

IKLAN 1

Ruang iklan untuk disewa

IKLAN 2

Ruang Iklan untuk disewa
PELUANG KERJASAMA

Pihak Portal Usahawantani.com dan Akademi Usahawantani sedang dalam proses menyemak dan menilai kembali kursus-kursus UsahawanTani yang dianjurkan oleh pihak kami . Kami menjemput semua pengusaha-pengusaha yang berpengalaman ATAU baru dalam mengendalikan kursus-kursus usahawantani untuk berkerjasama atau menjadi panel kami . Sila hantarkan proposal anda kepada Pengurus Akademi UsahawanTani di email akademi@usahawantani.com . Maklumat yang mesti ada dalam proposal anda ialah :
1. Nama Anda / Syarikat
2. Alamat
3. Bidang UsahaTani
4. Kandungan Kursus
5. Bilangan Hari
6. Kos Kursus
7. Lokasi Kursus
8. Pengalaman
9. Cadangan kaedah kerjasama (option)


Daftar Ahli Usahawantani

Borang Pendaftaran

Nama
Email
No Handphone (e.g 019-1234567)
Lokasi (e.g Bandar/Negeri)
Image Verification
captcha
Please enter the text from the image:
[ Refresh Image ]


Nota : Selepas menekan butang 'Daftar' sila lihat email anda untuk kepastian bahawa pendaftaran anda telah diterima oleh pihak kami.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP